Další cyklotrasy

Odkud, kam a kudy ? Přidejte své názory...

9 komentářů:

Jožin řekl(a)...

Logickým pokračováním jediné trutnovské cyklotrasy z Horního Starého města do centra je trasa do Poříčí.
Od bazénu po nábřeží na sídliště Na smeťáku, za garážema, podél silnice k Ekvitě. Odsud by musely být jízdní pruhy pro cyklisty na silnici, po cca 300m bylo by možné trasu dovést souběžnou ulicí až na poříčské náměstí.

Anonymní řekl(a)...

Jak jezdíte od řeky směrem na Bojiště/ Volanov ? Na Struze/Pražské je to o život (80 km/hod je tu běžná rychlost).
Přes náměstí to ujde, ale potom v Palackého tě předjíždějící auta často míjejí hodně těsně, je jen otázkou času, kdy tě někdo srazí.

Jožin řekl(a)...

yarda: směr Bojiště:
před časem jsem na www.trutnov.cz/forum napsal poměrně provokativní názor,že bych ze dvou stoupacích pruhů v ulici Na struze udělal jeden a ušetřené místo využil pro pruhy pro cyklisty v obou směrech. Nevím kolik lidí to tam četlo, nikoho to kupodivu nepobouřilo.
Ještě by se ale muselo vyřešit pokračování trasy na obou koncích.
Hlavní argumenty: propustnost ulice je daná křižovatkou a kruhovým objezdem u kina, 2 pruhy nic nepřinášejí, jen nedodržování předepsané rychlosti a nebezpešné přecházení ulice (dost řidičů neví, co má udělat,když řidič ve vedlejším pruhu dává přednost chodci na přechodu).

Jožin řekl(a)...

Když se téma cyklotrasy ve městě pojme systematicky, uvažuje se propojení velkých obytných oblastí s potenciálními cíli.
Největší obytné oblasti:
sídliště Zelená louka; Šestidomí; U
Družby; Náchodská-Na smeťáku, Poříčí

Cíle:
Průmyslové oblasti (Volanov, Poříčí, Komenského ulice, Dolní Staré město)

Školy (základní i střední)

Správní centra (Nová radnice, úřad práce,...)

Rekreační oblasti, sportoviště a kulturní centra (koupaliště, napojení trasy do Dolců, krytý bazén, stadion,sportovní haly, kino, Národní dům, Olymp)

Pamětihodnosti a turistické cíle

Pokusil jsem se cíle seřadit podle důležitosti dle mého názoru. Kurzívou jsou vypsané objekty jsou již napojeny na cyklistickou trasu.

Z toho vyplývá, že prioritou by měl být směr Poříčí (důležité cíle, snadé řešení trasy, nulové převýšení).

Pokud jsem na něco důležitého zapomněl, sem s tím :-)

Anonymní řekl(a)...

Slouceni stoupacich pruhu v ulici Na struze je bohuzel nesmyslne... Auta casto odbocuji a zanedlouho by te nekdo srazil, ani nevis jak. Navic propustnost pro auta by vyrazne klesla, logicky by tu musel byt zakaz predjizdeni a uz vidim kolonu za nakladakem, sinouci se rychlosti 25km/h... JeT@humlak.cz

Jožin řekl(a)...

Jet: díky za reakci. Auta odbočují všude, i dneska jezdí spousta cyklistů po Struze nahoru i dolů a bude tu bezpečněji, pokud budou auta jezdit pomaleji. Máš pravdu, že se zhorší možnost předjíždění, nevím, proč by tu musel být zákaz předjíždění. Bude to stejné, jako kdekoli jinde v Trutnově. Důležitější se mi zdá zachování odbočovacích pruhů, existují různé varianty zúžených pruhů, které jsou běžné v Rakousku i jinde. Místo cyklopruhů by taky mohly být víceúčelové pruhy na které mohou auta vjíždět při odbočování vpravo, opět je to spíš zkušenost ze zahraničí. Jsem realista, takže vím, že tohle řešení Pražské/Struhy je teď utopie, časem se začnou některé zkušenosti ze zahraničí prosazovat i u nás a po dalším zhoršení dopravní situace v Trutnově asi nastane čas na podobně radikální řešení.

Anonymní řekl(a)...

Nejvíc mi v Trutnově vadí, že když se chci dostat z náměstí na autobusák, tak se to nedá provést bezpečně, nebo podle předpisů. Buď pojedu po pěší, což je bezpečné, ale všude se to hemží městskou policií, nebo musím jet přes tu škaredou křižovatku pod finančákem, kde každej lítá jako dobytek. A teď babo raď. Na kole chci jezdit a ne ho tlačit všude, kde si byrokracie vymyslí pěší zónu. Pruh pro cyklisty by zde určitě nebyl žádný problém.

Jožin řekl(a)...

Čau Peťasi, na pěší zóně by fakt měl být pruh pro cyklisty, snad se to dokonce plánovalo. Nevím, jestli se s tím ještě počítá, asi ne.

Na autobusák se nejlíp dostaneš asi přes parkoviště pod finančákem (aby ses vyhnul křižovatce smrti) a u kina na cyklotrasu na nábřeží.

Problém je v tom, že lidi na radnici si myslej, že cyklista=turista a je to proto, že trutnovský cyklisti se vůbec neozývají, není o nich vědět, asi nechtějí bezpečně jezdit třeba po Struze nebo do Poříčí...

Anonymní řekl(a)...

Mno na mých cestách po zahraničí se často setkávám s chodníkem společným pro cyklisty i pro pěší, samozřejmě tam, kde nechodí moc pěších. Myslím, že tady by se mohl Trutnov inspirovat, krásných chodníků máme mraky, nikdo po nich ale nechodí. Vím samozřejmě , že existují nějaké minimální rozměry chodníků a cyklotras, viděl jsem ale taky, že cyklotrasy byly jednosměrné, na druhé straně silnice byl opačný směr, a tyto cyklotrasy byly velmi úzké, snad se na nich ani nedalo předjíždět.

čau Zdeněk